Testosterone Replacement Therapy (TRT)

Jean schiavi

New Member
Joined
Jun 12, 2017
Messages
4
Good Morning.
Firstly, I'm Brazilian (I'm using google translator to make a post in English) and I found the forum on google searching for hormones. But I want to post my experience on testosterone use.
Age 24 years old
Height: 1.94cm
Weight: 105kg
Diet: 3g of protein per kg of my weight (around 300g per day) / Carbohydrates around 2g per kg to 5g per kg depends on the day / Fats 1g per kg up to 2g per kg
I use food from EARTH all organic and natural fish, red meat chicken and eggs, cassava, sweet potatoes, fruits and many vegetables. Fats, oil of extra virgin olive oil, nuts, avocado among others.
Well, I use testosterone at 5 years, I use CIPIANATE OF TESTOSTERONE
Intramuscular applications every day in the morning, dosage of 300mg / week
I divide the 300mg in insulin syringe, making 0.30ui every day, giving totals per week of 300mg
My testosterone tests are around 1500ng / dl at 1600ng / dl.
I only use testosterone and I do not use any other type of steroids!
I also keep a dose of 0.50mg of anastrozole per week, for estrogen control that is 40ng / dl.
I do not use any more remedies or steroids. Now my doubt!
I'm tired, I feel fatigued, like I'm stressed every day, I get zonzo (zumbi) during some times of the day, so I wanted to know if this can come from the continuous use of testosterone, and if testosterone can come to bring me some problem Long-term health care. Already very grateful!
 

sele

Member
Joined
Aug 9, 2014
Messages
238
Good Morning.
Firstly, I'm Brazilian (I'm using google translator to make a post in English) and I found the forum on google searching for hormones. But I want to post my experience on testosterone use.
Age 24 years old
Height: 1.94cm
Weight: 105kg
Diet: 3g of protein per kg of my weight (around 300g per day) / Carbohydrates around 2g per kg to 5g per kg depends on the day / Fats 1g per kg up to 2g per kg
I use food from EARTH all organic and natural fish, red meat chicken and eggs, cassava, sweet potatoes, fruits and many vegetables. Fats, oil of extra virgin olive oil, nuts, avocado among others.
Well, I use testosterone at 5 years, I use CIPIANATE OF TESTOSTERONE
Intramuscular applications every day in the morning, dosage of 300mg / week
I divide the 300mg in insulin syringe, making 0.30ui every day, giving totals per week of 300mg
My testosterone tests are around 1500ng / dl at 1600ng / dl.
I only use testosterone and I do not use any other type of steroids!
I also keep a dose of 0.50mg of anastrozole per week, for estrogen control that is 40ng / dl.
I do not use any more remedies or steroids. Now my doubt!
I'm tired, I feel fatigued, like I'm stressed every day, I get zonzo (zumbi) during some times of the day, so I wanted to know if this can come from the continuous use of testosterone, and if testosterone can come to bring me some problem Long-term health care. Already very grateful!
Welcome to the forum.
Nuts and avocados have toxic PUFA.
You need other hormones besides testosterone to be healthy.
Your endurance exercise will raise harmful stress hormones like cortisol and adrenaline and cause inflammation.
Anastrozole is toxic to the liver and will hinder healthy hormone synthesis in the long run.
Please visit raypeat.com and functionalps.com and use the search box for further reading.
Good luck.
 
OP
Jean schiavi

Jean schiavi

New Member
Joined
Jun 12, 2017
Messages
4
[QUOTE = "sele, post: 242219, member: 2031"] Bem-vindo ao fórum.
Nozes e abacates possuem PUFA tóxico.
Você precisa de outros hormônios além da testosterona para ser saudável.
Seu exercício de resistência aumentará os hormônios do estresse prejudiciais, como cortisol e adrenalina, e causará inflamação.
O anastrozol é tóxico para o fígado e irá impedir a síntese de hormônio saudável a longo prazo.
Visite raypeat.com e functionalps.com e use a caixa de pesquisa para ler mais.
Boa sorte. [/ QUOTE]

Boa tarde e obrigado pela resposta! Nas nozes e no abacate eu não tinha esse conhecimento sobre o PUFA ser tóxico, eu terei cuidado com isso! Você poderia me dar uma mão sobre o que esses outros hormônios podem ser? Porque eu leio um bom suplemento com pregnenolona também, leio alguns artigos que têm pessoas que usam HCG, porque apenas o uso de testosterona acaba bloqueando a reprodução da pregnenolona, então pensei em suplementar a pregnenolona ou usar HCG. Ajude-me sobre o que mais hormônios eu deveria usar seria agradecido, pois não encontrei nada específico sobre o TRT. Eu penso em exercícios de resistência que acaba sendo inevitável o aumento de cortisol e adrenalina, a menos que eu diminua os exercícios porque treino todos os dias. Sobre o anastrozol Eu uso isso apenas quando eu aumentar a dosagem de testosterona, o que, consequentemente, aumenta meu estrogênio, Então eu uso isso por alguns meses e depois acabo tirando isso, parece que o corpo se acostume com a dose de testosterona e não preciso de mais anastrozol. E Obrigado novamente por disponibilizar sites de pesquisa, já estou desacelerando muitos artigos.
 

GutFeeling

Member
Joined
Sep 25, 2017
Messages
292
Oi, bom dia.
Eu li nesse fórum que 3g ou mais de proteína por dia pode ser perigoso, por liberar subprodutos tóxicos como amônia ou potencialmente tóxicos, talvez seus sintomas desagradáveis sejam por isso. O Ray Peat diz que pra cada 1 g de proteína deve haver no minimo 2 gramas de carboidratos pra evitar hipoglicemia e resposta de stress, essa por experiencia levo como se fosse sagrada. Pra fadiga creio que magnésio, vitaminas do complexo b, zinco e azul de metileno devem ser bons. O azul de metileno é um inibidor da aromatase bem forte, as vitaminas do complexo b são necessárias pra eliminar o estrógeno. Acho que suplementar com vitaminas b e magnésio são quase sempre uma boa ideia. Não sei leu, mas nesse fórum aqui tem muita coisa interessante, e tem membro que postam uma enxurrada delas, o mais famoso é o haidut, mas tem vários outros. Ver os post dele/outros membros do fórum e raypeat.com na minha opinião são uma das melhores coisas que você pode fazer!
[QUOTE = "sele, post: 242219, member: 2031"] Bem-vindo ao fórum.
Nozes e abacates possuem PUFA tóxico.
Você precisa de outros hormônios além da testosterona para ser saudável.
Seu exercício de resistência aumentará os hormônios do estresse prejudiciais, como cortisol e adrenalina, e causará inflamação.
O anastrozol é tóxico para o fígado e irá impedir a síntese de hormônio saudável a longo prazo.
Visite raypeat.com e functionalps.com e use a caixa de pesquisa para ler mais.
Boa sorte. [/ QUOTE]

Boa tarde e obrigado pela resposta! Nas nozes e no abacate eu não tinha esse conhecimento sobre o PUFA ser tóxico, eu terei cuidado com isso! Você poderia me dar uma mão sobre o que esses outros hormônios podem ser? Porque eu leio um bom suplemento com pregnenolona também, leio alguns artigos que têm pessoas que usam HCG, porque apenas o uso de testosterona acaba bloqueando a reprodução da pregnenolona, então pensei em suplementar a pregnenolona ou usar HCG. Ajude-me sobre o que mais hormônios eu deveria usar seria agradecido, pois não encontrei nada específico sobre o TRT. Eu penso em exercícios de resistência que acaba sendo inevitável o aumento de cortisol e adrenalina, a menos que eu diminua os exercícios porque treino todos os dias. Sobre o anastrozol Eu uso isso apenas quando eu aumentar a dosagem de testosterona, o que, consequentemente, aumenta meu estrogênio, Então eu uso isso por alguns meses e depois acabo tirando isso, parece que o corpo se acostume com a dose de testosterona e não preciso de mais anastrozol. E Obrigado novamente por disponibilizar sites de pesquisa, já estou desacelerando muitos artigos.

outros. Ver os post dele/outros membros do fórum e raypeat.com na minha opinião são uma das melhores coisas que você pode fazer!
 

bboone

Member
Joined
Jan 5, 2019
Messages
125
Good Morning.
Firstly, I'm Brazilian (I'm using google translator to make a post in English) and I found the forum on google searching for hormones. But I want to post my experience on testosterone use.
Age 24 years old
Height: 1.94cm
Weight: 105kg
Diet: 3g of protein per kg of my weight (around 300g per day) / Carbohydrates around 2g per kg to 5g per kg depends on the day / Fats 1g per kg up to 2g per kg
I use food from EARTH all organic and natural fish, red meat chicken and eggs, cassava, sweet potatoes, fruits and many vegetables. Fats, oil of extra virgin olive oil, nuts, avocado among others.
Well, I use testosterone at 5 years, I use CIPIANATE OF TESTOSTERONE
Intramuscular applications every day in the morning, dosage of 300mg / week
I divide the 300mg in insulin syringe, making 0.30ui every day, giving totals per week of 300mg
My testosterone tests are around 1500ng / dl at 1600ng / dl.
I only use testosterone and I do not use any other type of steroids!
I also keep a dose of 0.50mg of anastrozole per week, for estrogen control that is 40ng / dl.
I do not use any more remedies or steroids. Now my doubt!
I'm tired, I feel fatigued, like I'm stressed every day, I get zonzo (zumbi) during some times of the day, so I wanted to know if this can come from the continuous use of testosterone, and if testosterone can come to bring me some problem Long-term health care. Already very grateful!

,,gh15 approved
 
EMF Mitigation - Flush Niacin - Big 5 Minerals

Similar threads

Back
Top Bottom