Dutch Topic

tara

Member
Joined
Mar 29, 2014
Messages
10,368

mjs

Member
Joined
Sep 4, 2016
Messages
24
Location
The Netherlands
@Bodhi Waar haal jij je jus d'orange vandaan dezer dagen?

De laatste tijd zijn de sinaasappelen bij de Ekoplaza zo zuur als citroenen, ze ogen ook wat geel, dus ik vroeg me af waar de NL Peat-ers hun OJ-fix halen :pill:
 

bram

Member
Joined
Oct 20, 2016
Messages
21
Ook nederlands!

Studeer nu voedingswetenschappen en heb extreem veel gelezen over het menselijk lichaam en hormonen dus vraag maar raak ;)
 

Bart1

Member
Joined
May 21, 2018
Messages
445
Hoi, hier ook een Nederlander! Ben nog niet zo lang op dit forum. Probeer een weg te vinden op dit forum. Ben er zelf achter gekomen dat er iets mis is mijn schildklier of moet ik zeggen metabolisme o_O Alles zat nog binnen de normaalwaarden, maar dat zegt dus weinig. Probeer nu een Peat dieet en ik moet zeggen dat ik me langzaam beter ga voelen. Ik heb me helaas ziek moeten melden op mijn werk met als reden burnout, want het ging op een gegeven moment zo slecht, het voelde alsof ik de hele dag dronken/stoned was. Gelukkig gaat het nu dus langzaam iets beter, al ben ik nog verre van de oude van een paar jaar geleden.Hoop snel weer de draad te kunnen oppakken.

Qua sinaasappelen haal ik gewoon verse bij de Hoogvliet. Die vind ik best goed. Ik experimenteer ook een beetje met aspirine, maar het lijkt alsof mijn schildklier daar extra van opzwelt. ik kijk het nog een paar dagen aan, maar anders stop ik daar maar mee.

gebruiken jullie iets van schildklier medicatie?
 

Bertje

Member
Joined
Dec 9, 2018
Messages
37
Ja hier ook een nederlander! Ben altijd al een gezondheids freak geweest, en stom genoeg daardoor diep in de keto/low-carb wereld terecht gekomen met alle gevolgen van dien... Had daardoor erge last van social anxiety, slapeloosheid, gewichts toename, eczeem, vermoeidheid en brain fog... Kwam toen Matt Stone op het spoor en ben door zijn manier van eten een stuk opgeknapt, maar nog steeds niet de oude. Ben nu al een tijdje meer Peaty aan het eten, maar het valt niet mee om een no-starch/low liquid etenswijze te creëren. .
 

Vinero

Member
Joined
Feb 20, 2013
Messages
1,551
Age
32
Location
Netherlands
Ja hier ook een nederlander! Ben altijd al een gezondheids freak geweest, en stom genoeg daardoor diep in de keto/low-carb wereld terecht gekomen met alle gevolgen van dien... Had daardoor erge last van social anxiety, slapeloosheid, gewichts toename, eczeem, vermoeidheid en brain fog... Kwam toen Matt Stone op het spoor en ben door zijn manier van eten een stuk opgeknapt, maar nog steeds niet de oude. Ben nu al een tijdje meer Peaty aan het eten, maar het valt niet mee om een no-starch/low liquid etenswijze te creëren. .
No-starch is niet perse nodig, velen op het forum eten gewoon aardappelen en witte rijst. Ikzelf ben ook zeker niet starch-free. De meeste mensen hebben succes in de praktijk op een combinatie van simple suikers en starches. Dus witte rijst, aardappelen, vruchtensap, verse vruchten, witte suiker etc.
 

Bertje

Member
Joined
Dec 9, 2018
Messages
37
No-starch is niet perse nodig, velen op het forum eten gewoon aardappelen en witte rijst. Ikzelf ben ook zeker niet starch-free. De meeste mensen hebben succes in de praktijk op een combinatie van simple suikers en starches. Dus witte rijst, aardappelen, vruchtensap, verse vruchten, witte suiker etc.

Ja dat zou ik ook graag willen met witte rijst en aardappelen, alleen ik weet echt niet hoe ik dat moet samenstellen als maaltijd door de dag? Heb jij misschien goede voorbeelden?
 

Vinero

Member
Joined
Feb 20, 2013
Messages
1,551
Age
32
Location
Netherlands
Ja dat zou ik ook graag willen met witte rijst en aardappelen, alleen ik weet echt niet hoe ik dat moet samenstellen als maaltijd door de dag? Heb jij misschien goede voorbeelden?
Ik kan je wel wat voorbeelden geven van maaltijden die ik eet:
1: Gebakken aardappelschijfjes in Roomboter of Kokosolie, 3 plakjes 30+ kaas en een groot glas halfvolle melk. Belangrijk om altijd te bakken in verzadigd vet zoals Roomboter, Kokosolie, Cacaoboter, of Rundervet. Vermijd alle onverzadigde vetten zoals zonnebloemolie, raapolie, margarine, etc. Deze vloeibare oliën zijn anti-thyroid en pro-estrogen.

2. Witte rijst in de rijst koker (ik gebruik pandan rijst of jasmijn rijst), met gebakken garnalen, mosselen, kipfilet, kalkoenblokjes, biefstuk etc. (wat voor vlees/vis je lekker vind) en eventueel champignons als je ervan houdt. Wederom in Roomboter of Kososolie gebakken. Vermijd vette vis zoals zalm, en vermijd vet varkensvlees en vet kippenvlees. Dit vlees is namelijk rijk aan onverzadigde vetten. Rund en lam bestaat voornamelijk uit verzadigd vet dus het is oké om vette stukken rund of lam te eten. Het is ook oké om magere kip of magere varkensvlees te eten zoals kipfilet en varkenshaas.
 

Bertje

Member
Joined
Dec 9, 2018
Messages
37
Ik kan je wel wat voorbeelden geven van maaltijden die ik eet:
1: Gebakken aardappelschijfjes in Roomboter of Kokosolie, 3 plakjes 30+ kaas en een groot glas halfvolle melk. Belangrijk om altijd te bakken in verzadigd vet zoals Roomboter, Kokosolie, Cacaoboter, of Rundervet. Vermijd alle onverzadigde vetten zoals zonnebloemolie, raapolie, margarine, etc. Deze vloeibare oliën zijn anti-thyroid en pro-estrogen.

2. Witte rijst in de rijst koker (ik gebruik pandan rijst of jasmijn rijst), met gebakken garnalen, mosselen, kipfilet, kalkoenblokjes, biefstuk etc. (wat voor vlees/vis je lekker vind) en eventueel champignons als je ervan houdt. Wederom in Roomboter of Kososolie gebakken. Vermijd vette vis zoals zalm, en vermijd vet varkensvlees en vet kippenvlees. Dit vlees is namelijk rijk aan onverzadigde vetten. Rund en lam bestaat voornamelijk uit verzadigd vet dus het is oké om vette stukken rund of lam te eten. Het is ook oké om magere kip of magere varkensvlees te eten zoals kipfilet en varkenshaas.

Ehh... En dat eten gooi je dan bij elkaar op 1 bord dan..? Ik bedoel eigenlijk meer wat eet je overdag op het werk/school? Ik heb geen mogelijkheden om te koken op mn werk, en ik moet zeker minimaal 3000 caloriën per dag hebben, dat is toch haast niet te bereiken met alleen de bovengenoemde voedsel?

Wel bedankt dat je me helpt, dat waardeer ik echt want ik zie soms door alle bomen het bos niet meer haha...
 

Vinero

Member
Joined
Feb 20, 2013
Messages
1,551
Age
32
Location
Netherlands
Ehh... En dat eten gooi je dan bij elkaar op 1 bord dan..? Ik bedoel eigenlijk meer wat eet je overdag op het werk/school? Ik heb geen mogelijkheden om te koken op mn werk, en ik moet zeker minimaal 3000 caloriën per dag hebben, dat is toch haast niet te bereiken met alleen de bovengenoemde voedsel?

Wel bedankt dat je me helpt, dat waardeer ik echt want ik zie soms door alle bomen het bos niet meer haha...
Buitenshuis op werk/school neem ik meestal 30+ kaas, halfvolle melk, sinaasappelsap/perensap, of pure chocolade mee.
 

Bertje

Member
Joined
Dec 9, 2018
Messages
37
Buitenshuis op werk/school neem ik meestal 30+ kaas, halfvolle melk, sinaasappelsap/perensap, of pure chocolade mee.

Okee dat lijkt me ook een optie, alleen van chocola krijg ik acne, en ik moet rustig aan doen met teveel vocht binne krijge want ik raak heel snel ge-overhydrateerd ondanks toevoege van zout... je vetgehalte is wel hoog denk ik in je dieet? Zou ik je macros mogen weten aub..?
 

Vinero

Member
Joined
Feb 20, 2013
Messages
1,551
Age
32
Location
Netherlands
Okee dat lijkt me ook een optie, alleen van chocola krijg ik acne, en ik moet rustig aan doen met teveel vocht binne krijge want ik raak heel snel ge-overhydrateerd ondanks toevoege van zout... je vetgehalte is wel hoog denk ik in je dieet? Zou ik je macros mogen weten aub..?
Ik tel mijn macros en caloriën niet. Mijn vetgehalte is niet heel hoog. Ik eet niet elke dag chocola. Gemiddeld 1 reep per week. Verder kies ik halfvolle melk en kaas die ik elke dag eet. Ik probeer voornamelijk veel eiwitten en koolhydraten binnen te krijgen, en vet let ik niet op. Vet krijg je automatisch genoeg binnen.
 

Bertje

Member
Joined
Dec 9, 2018
Messages
37
Ik tel mijn macros en caloriën niet. Mijn vetgehalte is niet heel hoog. Ik eet niet elke dag chocola. Gemiddeld 1 reep per week. Verder kies ik halfvolle melk en kaas die ik elke dag eet. Ik probeer voornamelijk veel eiwitten en koolhydraten binnen te krijgen, en vet let ik niet op. Vet krijg je automatisch genoeg binnen.

Okee bedankt voor je reactie, helaas werkt zulk dieet niet voor mij, ik moet dan enorme hoeveelheden melk/oj innemen om energie te krijgen, ik kan dan om de 10 min naar de wc en krijg dan altijd paniek aanvallen, nee ik moet voedsel hebbe met laag vocht gehalte anders gaat het mis... jammer dat Peat niet voor mij werkt
 

Bart1

Member
Joined
May 21, 2018
Messages
445
He Bertje, kijk eens naar FuckPortionControl, koop z'n boek daar zul je veel meer nuttige informatie halen dan uit dit forum. Iedereen roept hier van alles, het is gevaarlijk om dat allemaal letterlijk te nemen; het heeft mijn gezondheid meer schade toegebracht!! Zekers je in slechte gezondheid ben en wanhopig ben wil je direct van alles proberen, tip van kennis achteraf is niet teveel tegelijk proberen. Dingen die je overdag zou kunnen eten zijn bv Spelt Desembrood, moet dan uit speltbloem bestaan; geen volkoren spelt. Bv vd Ekoplaza. Melk/Kaas is erg goed, zo lang het maar van A2 runderen zijn. Heb je wel eens bloedonderzoek laten doen ?
 

Bart1

Member
Joined
May 21, 2018
Messages
445
@Bertje ik zou echt zoveel mogelijk vd ekoplaza halen. Wel goed opletten wat er op de verpakking staat. Hun verse OJ is erg goed, geen coolbest zooi nemen, alleen als er geen betere alternatieven zijn. Het is wel prijzig allemaal, mja, het helpt je gez0ndheid wel! Waar kom je vandaan ?
 

Bertje

Member
Joined
Dec 9, 2018
Messages
37
Hallo bart! Bedankt voor je reactie, ik krijg hier ook het idee dat er van alles door elkaar word geroepen, de focus ligt hier veel teveel op supplementeren.

De ekoplaza ken ik wel maar die heb je niet 1 in mijn woonplaats... ik woon ongeveer 30 min van eindoven by the way.

Ik heb talloze keren bloedonderzoeken laten doen en ben ziekenhuis in en uit gelopen afgelopen 10 jaar maar daar is nooit niks uitgekomen helaas.
 

Redshine

Member
Joined
Oct 21, 2018
Messages
77
Soms helpt googlen en zoeken op je eigen woonplaats ook. Eieren kan ik lopend halen, vrije uitloop. Melk (rauw) kwartier fietsen en de leverancier van bepaalde groente en fruit bleek ook nog vrij dicht bij te zitten als bierderijwinkel (welke een samenwerking heeft met verschillende boerderijen uit de omgeving en ze dus ook vlees, kaas, jam verkopen) dit drukt ook een beetje de kosten :)

Ik heb ook besloten om eerst de voeding om te gooien en dit ook tijd te geven. Het enige wat ik wel neem is vit D en K2.
 

Bart1

Member
Joined
May 21, 2018
Messages
445
Hallo bart! Bedankt voor je reactie, ik krijg hier ook het idee dat er van alles door elkaar word geroepen, de focus ligt hier veel teveel op supplementeren.

De ekoplaza ken ik wel maar die heb je niet 1 in mijn woonplaats... ik woon ongeveer 30 min van eindoven by the way.

Ik heb talloze keren bloedonderzoeken laten doen en ben ziekenhuis in en uit gelopen afgelopen 10 jaar maar daar is nooit niks uitgekomen helaas.

Je kan ook brood zelf maken. Heb je wel eens je reverse T3 laten prikken?

Ik zit zelf in een gezondheidscrisis dus durf ook niet teveel tips te geven waar ik zelf nog niet zeker van weet of het werkt.

Idd heel veel op supplementen. Goede gezondheid krijg je niet door supplementen. Veel supplementen zijn ook vervuild of bevatten fillers die niet goed voor je zijn. Bovendien werken heel veel dingen niet zonder de juiste context te scheppen. Die context is toch dieet met ook veel vast voedsel naar mijn mening. Veel fruit natuurlijk, maar veel fruit is gewoon niet rijp en is vaak bespoten
 
EMF Mitigation - Flush Niacin - Big 5 Minerals
Back
Top Bottom